Character sheet Leeftijd karakter:: 17 jaar Partner: Is er iemand goed genoeg?
Onderwerp: Boogie wonderland do dec 31, 2009 4:56 pm
"Klas, het is tijd om jullie zangopdracht van de week voor te doen!" riep de docent over enthousiast. "Wie wil?" Meteen stak Gloria haar hand in de lucht. De jongen naast haar ook, aangezien dat haar aangewezen partner was voor deze opdracht. Een kleine rij meisjes achter haar ook, die er ook bij hoorde. "Gloria, en de rest." probeerde de juf. Ze stond op van haar stoel en liep richting het schoolbord. De jongen en de meisjes volgde haar. 'Boogie wonderland' schreef ze op het bord. De meisjes gingen achter haar staan, en de jongen naast haar. "So slowly, so slowly into hearts, of those who need more than they get daylight deals a bad hand, to a woman that has laid to many bets. The mirror stares you in the face and says "baby, uh uh it don't work" you say your prayers through you don't care you dance and shake the hurt. DANCE!" Een pauze van ongeveer 7 secondes was er, terwijl Gloria haar adem haalde. Na enkele dansbewegingen stond ze daar. Hijgend met haar hand wijzend naar de jongen. "boogie wonderland, uh uh dance boogie wonderland!" De pauze was hierbij gestopt, en de dans ging vrolijk door. Bewegingen tussen Gloria en de jongen, de koor die in de achtergrond meezong. "Midnight creeps so slowly into hearts, of men who need more than they get daylight deals a bad hand, to a woman who has laid to many bets The mirror stares you in the face and says "baby, uh uh it don't work" you say your prayers through you don't care you dance and shake the hurt dance, boogie wonderland, uh uh dance, dance, dance, boogie wonderland!" De manier waarop gezongen werd, was nu meer upbeat dan de eerste paar regels van het nummer. All the love in the world can't be gone, dance! all the need to be loved can't be wrong, dance! All the hartsongs are playing and my heart keeps saying "boogie wonderland, wonderland" dance, mumble boogie wonderland, mumble uh uh dance, mumble boogie wonderland!" En daarbij was het nummer beindigt, Gloria en de jongen stonden hijgend naast elkaar. Na hevige dansbewegingen en het zingen, waren ze doodop. "Geweldig geweldig!" riep de jufrouw in de achtergrond. De rest van de klas bleef stil, hun was geleerd niet te klappen na een optreden. Trots liepen ze allemaal terug naar hun plaats. "Wie volgt?"
Character sheet Leeftijd karakter:: 17 Partner: Eyes as green as new growing grass. I think I'm in love with those eyes..
Onderwerp: Re: Boogie wonderland do dec 31, 2009 5:11 pm
Zodra Gloria klaar was stak Erica haar hand op. Zij had een solo, wat betekende dat ze helemaal alleen moest zingen. De jufvrouw liep naar het bord en schreef Prayer op het bord. Erica stond op, gaf Gloria een high-five voor haar optreden en ging klaarstaan. Even haalde ze diep adem, om de spanning uit haar lichaam te krijgen. Toen begon ze te zingen. Hush, lay down your troubled mind The day has vanished and left us behind And the wind - whispering soft lullabies Will soothe - so close your weary eyes
Let your arms enfold us Through the dark of night Will your angels hold us Till we see the light
Sleep, angels will watch over you And soon beautiful dreams will come true Can you feel spirits embracing your soul So dream while secrets of darkness unfold
Let your arms enfold us Through the dark of night Will your angels hold us Till we see the light
Let your arms enfold us Through the dark of night Will your angels hold us Till we see the light Erica voelde zich heerlijk kalm. Het was een prachtig rustig nummer en het hielp haar altijd te kalmeren. Rustig liep ze naar haar plaats, terwijl de lerares haar vertelde dat ze met dit soort liedjes juist niet veel hoorde te bewegen. Ze was helemaal losgegaan, en het was juist een rustig lied waar je bijna alleen bij hoefde te wiegen. Erica knikte dat ze het begreep. Ze was benieuwd, wie zou het daarna aandurven te zingen voor de klas?
Gloria
Aantal berichten : 4 Registratiedatum : 31-12-09
Character sheet Leeftijd karakter:: 17 jaar Partner: Is er iemand goed genoeg?
Onderwerp: Re: Boogie wonderland vr jan 01, 2010 2:19 am
Gloria grijnsde kort naar Erica, en gaf haar een duim omhoog als succes teken. Ze droeg een prachtig, rustig nummer op. Alleen bewoog ze er veel bij, wat het effect doofde. Dat legde de juffrouw uit, en Erica ging weer zitten. Gloria gaf haar een box, en keek daarna weer naar de juffrouw. "Iemand? Anybody at all?" vroeg ze. Gloria's blik ging naar de rest van haar klas. Het grootste deel was al geweest. Met haar. Tss, cijfer omlaaghalers. Maargoed, dat zou ze nooit zeggen. Dat was beslist niet aardig. "Gloria." zei de juffrouw, terwijl Gloria met haar hoofd achterin de klas keek. Met een ruk draaide ze zich om. "Huh?" een deel van de leerlingen begonnen te griffelen. Gloria rolde met haar ogen, op een plagerige manier. "Of jij nog een solo wil doen." zei de juf. Wat? Zij? Nu? "Maar ik ben al geweest," vertelde Gloria. "Hup, ik weet zeker dat je beter kan." vertelde de juf. Oh, was haar optredentje te standaard ofzo? Gloria stond uiteindelijk op en ging voor de klas staan. Ze keek de juf wat schaapachtig aan. 'Heist' schreef de juf op het bord. Oh, dat nummer. "Follow me into the great unknown Where pink flamingos grow Diet soda flows and what you take magically regenerates on supermarket shelves the ovens clean themselves you don't pay the tab 'til the last drop So we all ride for nothing Cuz this train never stops
We make a good team, me and you, we do You could scratch my back And I'll scratch my back too When Everyone is welcome at the party, yeah People more is more Ah we all want more you don't pay the tab 'til the last drop So we all ride for nothing Cuz this train never stops
You don't stop you don't pay the tab 'til the last drop So we all ride for nothing Cuz this train never stops!" De juffrouw begon enthousiast te klappen, maar legde nog wat uit over toonhoogtes. Whatever, ze had het goed gedaan. Voor iemand van 16. Ze stapte zelfverzekerd terug, en ging weer zitten. "Erica, goed gedaan." complimenteerde ze.
Character sheet Leeftijd karakter:: 17 Partner: Eyes as green as new growing grass. I think I'm in love with those eyes..
Onderwerp: Re: Boogie wonderland vr jan 01, 2010 1:33 pm
Erica grijnsde. Ze was blij dat ze een vriendin had die ook zo goed kon zingen, en misschien konden ze later wel op zoek naar een bandje. Zouden ze samen lead-zangeres worden. Ineens werd Gloria nog een keer naar voren geroepen, zij moest ook een solo doen. Ze had haar nog nooit alleen zien staan zingen, en was erg benieuwd. Sommige mensen, wist ze van vroeger zangles, konden alleen zuiver zingen als het in een koor of met anderen was. Gloria begon te zingen. Het was een leuk nummer om naar te luisteren, alleen zaten er een paar valse nootjes in. Dat vertelde de lerares daarna ook. Gloria was één van de jongste hier, en stemmen zijn pas volgroeid vanaf je twintigste. Tot die tijd kan het moeilijk zijn er heel veel in te veranderen, maar een goede basis kon nooit kwaad. Dat had Erica ook gehoord van haar zanglerares thuis. Gloria kwam weer naast haar zitten, en toen zei de lerares: "Erica, goed gedaan." Erica stak haar hand op. "Mevrouw, het was Gloria die net zong, niet ik. Ik kan toch geen compliment," ze knipoogde naar Gloria, "Ontvangen die voor een vriendin bestemd is in plaats van voor mij?" Daar gaf ze Erica gelijk in. "Sorry Gloria," zei ze tegen haar. "Jullie lijken wat stem betreft enorm op elkaar. Ik denk dat jullie een prima duo zouden vormen voor de volgende les. Ik wil ze leren wat meerstemmig zingen is, en jullie samen zijn helemaal geknipt om dat aan de klas te laten horen." Erica was verbaasd, maar vond het leuk klinken. Tweestemmig zingen had ze altijd al mooi gevonden. Ze boog zich over naar Gloria. "Lijkt mij wel leuk. Zullen we het doen?"