Haai^^ Dit topic is voor als je wat anime (japanse tekenfilm) hebt die leuk zijn om te kijken. Zelf zal ik alles opnoemen die ik kijk/heb gekeken. Ik raad overigens aan de anime Japans met engels ondertiteld (subbed) te kijken ipv Engels ingesproken (dubbed). En Amerika veranderen ze de namen vaak, maken de originele verhaallijnen anders en veranderen de teksten. En origineel is eigenlijk altijd leuker
.
Gravitation: 13 episodes+2 OVA. Het is Shounenai. (Shounen betekent mooie jongen, ai is liefde. Een 'homo'serie, plat gezegd.)
Het gaat over Shindou Shuichi (in Japan zeggen ze de voornaam aan het eind
). Hij zit in een doorbrekende band die Bad Luck heet. Aan het begin van de anime moet hij een nummer schrijven. Als hij naar huis loopt vliegt de tekst uit zijn hand, en wordt gelezen door een blonde man die voorbij komt lopen. Hij zegt tegen Shuichi dat hij helemaal geen talent heeft. Shuichi is in de war en boos en zoekt hem weer op. Hij blijkt een beroemd schrijver te zijn, Yuki Eiri. Shuichi volgt hem naar zijn flat, en komt hem daar weer tegen. En wat erna gebeurd is een verassing ^^.
Tokyo Mew Mew: 52 episodes. Ook bekend als Mew Mew Power, dat is de Engelse (en zelfs nederlandse) naam. Maar Mew Mew power is geDubbed. Het hele verhaal is veranderd en veel minder leuk. In het Engels is hij te zien tot Ep. 26, en op Nick Toons in Nederland (alleen mensen met Ziggo kunnen dat ontvangen voor zover ik weet) maar tot Ep. 10 ofzo. De Japanse versie zal ik het over gaan hebben, de subversie dus.
Het gaat om Momomiya Ichigo, een meisje van 11 jaar. Eigenlijk heeft ze een heel normaal leven, is verliefd op de populairste jongen op school en heeft vriendinnen. Op een dag gaat ze voor het eerst uit met die populaire jongen, Aoyama Masaya (door haar Aoyama-kun genoemd). Ze gaan naar een tentoonstelling over bedreigde diersoorten. Ichigo vind een kat heel schattig, die ook op de Rode lijst (lijst met bedreigde diersoorten) staat. Als ze samen het park ingaan gaat Aoyama-kun een drankje halen. Ichigo gaat rondlopen en komt een schattig cafétje tegen, met een kat op de top. Ze word bestraald via die kat, en in een droom ziet ze een kat bij haar naar binnen kruipen. Na een tijdje krijgt ze een soort van kattenkrachten, en wordt een Mew als ze haar Amulet, dat ze krijgt, bij zich heeft. Ze leert nog 4 anderen die ook dierenkrachten hebben kennen, en samen moeten ze de wereld redden van aliens.
Voorlopig is dit het even, later zal ik er nog een paar bijzetten
Feel free om er zelf ook leuke bij te zetten. Zeg hoeveel episodes er zijn en leg de eerste aflevering uit. Zoals ik hierboven gedaan heb.
Sayonara ^^